Lid worden van Gesta?

Beleidsplan

RKVV Gesta is een voetbalclub waar plezier hoog in het vaandel staat. Daarnaast willen we gaan voor de hoogst haalbare sportieve prestatie waarbij ieders niveau en ambitie wordt gerespecteerd. Plezier in het voetbal is niet alleen plezier met de bal en je medespelers maar zeker ook het gedrag ten opzichte van iedereen die het mogelijk maakt dat jij kan voetballen. Dus ook richting trainers, leiders en vrijwilligers.

De organisatie bestaat uit het bestuur met daaronder diverse commissies.
Elke commissie bestuurt een onderdeel van de vereniging en doet terugkoppeling aan het bestuur.

Alleen met plezier en respect kunnen we het voetbal leuk houden voor iedereen. Bij een dorpsclub als Gesta maken we samen de club. Het gaat niet alleen om de beste teams maar om het geheel van spelers, trainers, scheidsrechters, grensrechters, leiders, ouders, vrijwilligers en andere betrokkenen.​

een oproep vanuit rkvv gesta

Wekelijks en soms dagelijks zijn er vrijwilligers en bestuursleden in de weer om onze mooie club RKVV Gesta draaiende te houden. Deze vrijwilligers zijn heel erg belangrijk voor de club. Het is jaarlijks een grote klus om hiervoor de juist mensen te vinden. Ook dit jaar.

Voor komend seizoen is Gesta dringend op zoek naar een aantal trainers voor jeugdelftallen en scheidsrechters. Je hoeft geen binding te hebben met het plaatselijke voetbal om een van deze functies in te vullen, het is een uitgelezen mogelijkheid om te integreren in het verenigingsleven dat ons dorp rijk is.

Heb je interesse? Neem dan telefonisch contact op met Han van den Wijngaart op 06-46463510.

commissies

Max Noten
Jens van Aert

Vrijwilligers

Vrijwilligers zijn voor Gesta essentieel.

Het is elk jaar weer een grote klus om mensen hiervoor te mobiliseren en het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat elke ouder van een kind hiervoor zijn of haar steentje bij kan dragen.

Vele handen maken licht werk. Ook u kunt een steentje bijdragen aan het voortbestaan van onze vereniging.

Mocht u interesse hebben in een van de onderstaande vacatures, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.

Vertrouwenspersoon

RKVV GESTA heeft een vertrouwenspersoon aangesteld. De vertrouwenscontactpersoon is binnen de vereniging het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag en hier met iemand over wil praten.

De vertrouwenscontactpersoon is er voor iedereen binnen de organisatie: sporters, trainers, ouders, bestuurders, etc.

Bij een vertouwenspersoon kun je terecht met vragen, die je niet makkelijk stelt aan je teamleider of een ander. Het kan ook zijn, dat er onvoldoende op je vraag of klacht gereageerd wordt. Het advies is dan ook; snel melden, er over praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie zodat dat deze niet verergert en ook herhaling kan worden voorkomen.

In principe is de vertrouwenspersoon er voor incidenten, vermoedens van incidenten en vragen hier om heen, die tussen GESTA-leden of vrijwilligers plaatsvinden of hebben plaatsgevonden binnen de club-activiteiten.
Als je vragen hebt over de manier van omgaan met elkaar binnen de vereniging of jouw team, dan ben je welkom bij de vertrouwenspersoon.
De vertrouwenspersoon heeft een geheimhoudingsplicht.

In bepaalde situaties kan het noodzakelijk zijn om een officiele instantie in te schakelen. Indien nodig kan het het bestuur hierover worden geinformeerd.
Dit zal echter nooit zonder overleg en medeweten van jou gebeuren.

De vertrouwenscontactpersoon bij RKVV GESTA is Marie-Louise van Aert.
Haar telefoonnummer is 06-55862466

Vacatures

Vacature voorzitter RKVV Gesta

RKVV Gesta is op zoek naar een enthousiaste voorzitter! We zoeken iemand als aanspreekpunt binnen de club. Iemand die samen met de andere bestuursleden, vrijwilligers en actieve leden, zorgt dat Gesta de fijne club blijft die het nu is. Iemand die het vermogen heeft om mensen en partijen met elkaar te verbinden.

De volgende taken maken onderdeel uit van het takenpakket van voorzitter:

• Vertegenwoordigd diverse belangen binnen de club en bestuur en treedt als zodanig naar buiten
  • Is aanspreekpunt
  • Zit bestuurs- en ledenvergaderingen voor
  • Ziet toe op de naleving van de reglementen
  • Draagt zorg voor het voortbestaan van de vereniging
  • Is samen met alle andere leden uit het bestuur beleidsverantwoordelijke

Bent u geïnteresseerd?

Neem dan contact op met een van de zittende bestuursleden of stuur een e-mail naar info@rkvvgesta.nl

Scheidsrechter senioren RKVV Gesta

Bij RKVV Gesta zoeken we scheidsrechters om onze senioren elftallen te fluiten. Heb je passie voor voetbal en wil je een essentiële rol spelen in de wedstrijden? Neem vandaag nog contact met ons op om deel uit te maken van ons team en bij te dragen aan het succes van onze club!

Bent u geïnteresseerd?